Ile zarabia się na Instagramie?
Popularność Instagrama
Instagram nieprzerwanie już od kilku lat jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Zastanawiasz się z czego to wynika?
Instagram na tle konkurencji wyróżnił się chociażby podejściem do tworzenia contentu. Gdy na Facebooku najważniejszy był tekst – Instagram zdecydowanie bardziej skupiał się na sferze wizualnej. To na tym portalu częściej pojawiały się piękne grafiki z sesji zdjęciowych.
Strzałem w dziesiątke okazał się również system relacji, gdzie influencerzy zyskali możliwość dzielenia się z fanami najważniejszymi elementami ze swojego życia. W wielu przypadkach na relacjach ukazywane jest również życie codzienne tych osób, a fani z niecierpliwością czekają na kolejne filmiki od swoich idoli.
W Polsce zawód „influencera” stał się jednym z najbardziej pożądanych wśród młodych osób. Samochody, mieszkania, drogie ubrania czy ekskluzywne wakacje – to tylko niektóre z rzeczy które widzimy w publikacjach internetowych celebrytów, w związku z czym nie powinno nas dziwić, że tak wiele osób chciałoby mieć właśnie takie życie.
Jakie pieniądze można zarobić na Instagramie?
Influencerzy otrzymują różne propozycje współprac. Zależy to w głównej mierze od aktualnego poziomu popularności danej osoby. Wyznacznikiem najczęściej w tym przypadku jest ilość obserwujących, ale też poziom zaangażowania fanów.
W początkowej fazie zdobywania popularności na Instagramie możemy liczyć głównie na współprace barterowe. Influencer otrzymuje wtedy dany produkt lub korzysta z jakiejś usługi za darmo, w zamian za promocje w formie posta/postów lub relacji. Oczywiście rozstrzał cenowy jest tutaj ogromny. Topowi influencerzy mogą liczyć na chociażby bardzo drogie usługi typu przeszczep włosów, który może kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
W ramach zdobywania popularności, przeważnie już przy kilkunastu/kilkudziesięciu tysiącach obserwujących – rozpoczynają się propozycje współprac z wynagrodzeniem pieniężnym.
Zasada oczywiście jest prosta – im większa popularność tym kwoty są wyższe, ale i większe jest podłoże negocjacyjne.
Kwoty takich zleceń na przykład w przypadku za jeden post z lokowaniem produktu, mogą wynosić od kilkuset do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Szacuje się, że topowi influencerzy w Polsce za pakiet publikacja + instagram stories – potrafią otrzymać wynagrodzenie rzędu 40-50 tysięcy złotych. Najbardziej popularni twórcy otrzymują propozycje współprac od takich firm jak chociażby Samsung, mBank, 4F, CocaCola czy znany nam wszystkim – Mc Donald.